‘Influencer’ ile işbirliği içinde pazarlama, dünya ticaretinin yüzde 16’sını oluşturuyor
İstanbul Bilgi Üniversitesi Bağlantı Fakültesi tarafından bu yıl sekizincisi düzenlenen İçerikle Pazarlama Konferansı “Etkileyici Pazarlama/Influencer Pazarlama” başlığıylaistanbul kampüsü Havas İstanbul CEO’su Dr. Cüneyt İhtilal, “Influencer’larla yapılan pazarlama işbirlikleri dünya ticaretinin yüzde 16’sını oluşturuyor ve yaklaşık 12 milyar dolarlık pazar payına sahip” dedi.
İstanbul Bilgi Üniversitesi İrtibat Fakültesi tarafından bu yıl 8.’si düzenlenen “İçerikle Pazarlama Konferansı” merkezi İstanbul Kampüsü’nde gerçekleşti. “Influencer Marketing” konulu konferansa akademisyenler, bölüm temsilcileri ve öğrenciler katıldı.
Konferansta BİLGİ Connection Fakülte Connection Tasarım ve Yönetim Bölümü Dr. Öğretim Üyesi Ayşe Bengi Özçelik, Havas İstanbul CEO’su Dr. Cüneyt İhtilal, Sabancı Üniversitesi Dr. Öğretim Üyesi Ezgi Akpınar Uysal, Mutatis Mutandis & Triber Kurucu Ortağı Dr. Suphi Sarıgöllü ve influencer, editör ve çevirmen Hande Birsay, ünlü pazarlama tekniği “influencer marketing”i ele aldı ve bu alanda geliştirilebilecek stratejileri değerlendirdi.
Havaş İstanbul CEO’su ‘su Cüneyt Devrimi, “Sosyal Medya Influencer’ları ile İşbirliği Modeli” başlıklı sunumunda ‘influencer kullanımını’ bir pazarlama stratejisi olarak değerlendirdi. Dijitalleşmenin etkisiyle artan e-ticarette sosyal medya influencerlarının gücünden bahseden İhtilal, “Influencer yani sosyal medya influencerları ile yapılan pazarlama işbirlikleri dünya ticaretinin yüzde 16’sını oluşturuyor ve yaklaşık 200 milyon dolarlık bir pazar büyüklüğüne sahip. 12 milyar dolar. Bu pazarlama modeliyle, satıcı hiçbir ön yatırım maliyeti olmaksızın neredeyse sıfır risk kazanıyor.”
‘Güven satın almayı tetikler’
“Sosyal Medya Etkileyenlerde Etik” başlıklı sunumuyla Dr. Öğretim Üyesi Ezgi Akpınar Uysal, Etkileyenler ve takipçiler, aralarındaki parasosyal alaka düzeyine değer verdiler. Akpınar Uysal, “Influencer’ları takip etmek ve onlarla etkileşimde bulunmak bir süre sonra parasosyal bir ilişkiye evriliyor. Takipçiler, takip edilen kişiyi arkadaşları olarak görürler. İnsanların ‘Kardeşimden daha çok güvenirim’ dediği etkileyiciler var. Parasosyal bir ilişkide güven bağı çok önemlidir. Yaratılan güven bağı bir satın alma eylemine dönüşür. “Bu, pazarlama dünyasını büyük ölçüde değiştiren bir ekosistem.”
Influencer, editör ve çevirmen Hande Birsay, “Mükemmel bir influencer beni geçti!” dedi. başlıklı röportajında, bir sosyal medya fenomeni olarak kendi deneyimlerinden bahsetti. Sosyal medyada gösterilen mükemmel hayatların gerçeği yansıtmadığını belirten Birsay, “Kimsenin hayatı sosyal medyada göründüğü kadar harika değil, bunu paylaşmak ve insanlara yalnız olmadıklarını göstermek için bu yola çıktım. İronik bir şekilde eleştiriyorum. harika sosyal medya anneleri “Özgün ve doğal içerikler her zaman takipçilerin ilgisini çeker.”
‘Takipçi kendisine benzeyeni takip eder’
BİLGİ İrtibat Fakültesi Öğretim Üyesi Ayşe Bengi Özçelik, “Tüketicide Ne Oluyor – Influencer – Marka Üçgeni” konulu sunumunda, “İnsanların bilinç düzeyi arttı. geçmiş artık iki taraflı.Aslında asıl süreç neredeyse tamamen tüketiciden markaya gelen tarafa dönmeye başladı.Çünkü müşteri artık ‘Bu sistemde kim para kazanıyor, bu reklamı hangi şartlarda görüyor’ ’ vb.Sistemi iyi biliyor.Bu markaların işini zorlaştırıyor.Markaların satış kampanyaları için yeni yüzler bulması gerekiyor.Markaların ‘Hangi ünlüyü kullanayım’ sorusu da değişti.İşin ve yüzün uyumu reklam ön plana çıktı.Sosyal medya artık kendi ünlülerini yarattı.Takipçi kendisine benzeyen kişiyi takip ediyor.O kişiye baktığında onunla aynı yaşta, aynı fiziksel ölçülerde olmak istiyor. , hayatını örnek alıyor. ‘Eğer o bu ceketi giyiyorsa ben de bu ceketi giymeliyim çünkü onun gibi olmak istiyorum’ diye düşünüyor” dedi.
Mutatis Mutandis & Triber Kurucu Ortağı Dr. Suphi Sarıgöllü ise, “Takipçilerinden Gelir Elde Ettikleri Influencer’lar, Kişisel Markalar ve Modeller” başlıklı sunumunda, “Araştırmalara göre influencer pazarlamaya 1 Dolar harcadığınızda ortalama 6 Dolar geri alıyorsunuz. Önümüzdeki dönemde markalar ile influencerlar ve içerik üreticileri daha etkin iş birliği yapacak ve farklı denklemler görebileceğimizi düşünüyorum.”
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı